På tal om skolifiering…välkomna till Maffiaminers!

Blev förvånad över vilket gehör mitt inlägg fick om ”skolifiering” förra veckan. Jag var lite frustrerad när jag skrev det och det kanske läckte ut på något sätt:-)
I vilket fall så nämnde jag bland annat hur unga människor mobiliserade sig och skapade små utbildningsfilmer och hur fiber spelade en viktig del i deras liv. Jag har precis fått tillåtelse av min grabb som går i sexan att lägga upp en länk till deras sida ”Maffiaminers” och deras filmkanal på Youtube. Jag tipsar verkligen er att prenumerera på denna kanal.
Dels för att det är kul för honom och hans vänner, men också för att följa utvecklingen och kanske inspireras kring hur man skulle kunna väva in denna energi innanför skolans väggar.
Ta mig till Maffia Miners YouTube kanal nu!

Ta hand om er
Micke

Ett svar till “På tal om skolifiering…välkomna till Maffiaminers!

  1. Pingback: Minecraft gör mig osäker | Öpedagogen

Kommentera

