Skolfrågan slår rekord i intresse!


Måste säga att jag verkligen märker hur intresset och debatten kring skolan ökar för varje dag. Bra!! Det tyder på att förändring intensifieras (om det heter och stavas så). Tiden är liksom kommer på något naturligt sätt. Att ord som hjärta, kärlek, personlig utveckling, EQ och andra mjuka mänskliga värden även de kommer upp på agendan är än bättre. Oavsett kunskapsmassa, ideér, tjänster, produkter…så är det ändå jag och du som ska bära det. Och om inte vi är vakna så vaknar inte heller det vi gör till liv:-)
I dagarna slogs det rekord på min blogg, då ett skolinlägg delades över 1000 gånger (1K+) på loppet av 24 timmar. Det är mycket för mig!
Men det är just ett bevis på hur viktig skolfrågan och vårt engagemang kring vår framtid och våra barn är! Jag blir än mer stolt då jag har äran att få jobba på en arbetsplats just nu som heter Barnatro!

I morse undersökte jag min egna historiska skoltankar på min blogg och följande inlägg blev goa repriser för mig.  Så är du intresserad av att fundera vidare tillsammans kan jag tipsa om dessa inlägg:

Skoluppgifter som hindrar barns utveckling!

Risk för skolifiering…

Ett skepp kommer lastat…men utan vaddå?

En lärares bekännelse….

Skräcken i badet…osynlig mobbing…

I natt jag drömde något som…en skola …en dröm…

Elevers deltagande och påverkan…

Filmklipp om hur vi vuxna måste sluta pressa våra barn….

Pappa är inte farlig!

Dagen då eleverna bad om fortbildning:-)

Ha en trevlig Söndag!
Kram/Micke

One response to “Skolfrågan slår rekord i intresse!

  1. Pingback: Framtiden slår rekord:-) | Barnatro

Kommentera

