Hålet i gatan…en kort liten stor saga.


Vaknade ännu en morgon bra tidigt av mig själv. Vaknade med energi och glädje. Jag känner verkligen för att vara vaken just nu i livet.
Låta det liksom vara i mig, men även AV mig. Att skapa det jag vill ha liksom.

Låter kanske överdrivet och lite lätt klyschigt…men så är det bara.
Och för er som stör er på detta redan nu, sluta läs..för ni kommer antagligen inte gilla resten heller, eller förstå den lilla saga som jag kommer att bjuda på.

Jag tänker med detta korta inlägg berätta en liten saga som jag modifierat en aning. Den är 5 kapitel lång. Den är kort men stor och jag älskar den! Vassegoda!

Kapitel 1
Jag gick ner för gatan och trillade ner i ett hål.

Kapitel 2
Jag gick ner för samma gata och trillade ner i ett hål.
Aj, dumma gata och hål. Det var inte mitt fel!

Kapitel 3
Jag gick ner för samma gata, jag såg hålet, men trillade ändå ner i det! Ok…detta var mitt fel.

Kapitel 4
Jag gick ner för gatan, jag såg hålet och gick runt det.

Kapitel 5
Jag gick ner för en annan gata.

Kram/Micke/Ta hand om er denna Söndag!
Ps. Vilket kapitel gillade du bäst?

12 svar till “Hålet i gatan…en kort liten stor saga.

  1. Pingback: En liten stor saga för freden:-) | Fredsuppdraget

  2. Denna är underbar,tack för att du påminde mig om den.
    Jag gillar kapitel 3,för nu börjar det hända saker. Medvetandet vaknar ♥.
    Ha en underbar dag!

    Kram.

  3. Fast läsa sagan från start i alla fall en gång är oxå en viktig lärdom. I alla fall om man minns att läsa från favoritkapitlet sen:)

  4. anita tornlind

    Helt klart är kapitel tre allra bäst. Vilken underbar saga…. TACK

  5. Bibi B Borg

    Ja, tack för påminnelsesagan. Förlängningen är kanske att jag går tillbaka till hålet för att plantera ett litet Ek-frö,som kan slå rot och så småningom växa sig stor och ståtlig.
    Kramis och ha en skön söndag.
    Bibi

  6. Bibi B Borg

    Ja det är nog en bra idé. Jag låter ekfröt slå rot i skogen istället.

  7. Absolut skall hålet vara kvar. Det ger lärdom. Det är av misstagen vi lär oss. (förhoppningsvis) ha en fin söndag.

  8. Bibi B Borg

    JAAA BRA idé och vi gör det tillsammans hela gänget.

  9. Bibi B Borg

    Fast du, just nu kom jag på ordspråket. Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri. Vi får kanske ändå ha grundhålet kvar. Kramis igen.

Kommentera

