Vad går du på?


När jag besökte en skola i Botkyrka fick jag frågan:
Yo, Micke vad f*n går du på? Är du hög eller?
För mig som aldrig varit i kontakt med droger och som dessutom är nykterist blev svaret enkelt:
- Jag går på den tyngsta grejen, jag går på kärleken!
Vi kramade om varandra och skrattade!

För visst är det väl så. När vi väl börjar se kärleken i banne mig allt så händer saker. Träden blir vackrare, människor blir vackrare, maten blir vackrare, sårbarhet blir vackrare, kroppen blir vackrare…

Och för er som tycker detta låter flum….helt ok.
Vi väljer var och en hur vi tänker och vad vi väljer att se….tänker jag.
Min dag skapar jag, du skapar din.

Med anledning av min konst att vara ”hög”, villa ja delge er en föreläsning jag höll i Malmö för ett tag sedan. Jag förstår nu lite bättre vad killen menade….kanske jag ska ”tagga ner en aning”, men men det är ju sådan här jag är:-) Klart påverkad av just…livet och den kraft som snurrar överallt!

För att se 30 minuters föreläsningen i tre delar klicka här eller på bilden!

Kram/Micke

6 responses to “Vad går du på?

  1. Görel Karlsson

    Tack goa Micke. Jag blir så stärkt av dig i min roll som rektor. Efter det att jag sett dina filmer blev jag jätte peppad och hade en ut av de bästa möten med mina pedagoger. Tack! Kram

  2. Du är bara så underbar Micke!! :o))

  3. Jag har inte sett filmerna men känner igen känslan!

  4. Jag blir varm i hjärtat av människor som dig =) Kärlek och ljus till dig!

Kommentera

