Det är Prima att tänka fint!


Idag sa jag till en god vän att jag just nu har en sådan förmån att få träffa så fina människor överallt. Sedan funderade vi ett tag…Sedan kom vi på att det handlar ju också om hur jag som betraktare väljer att se på människor. Måste erkänna att jag väljer att se det mesta fint i livet.
Det blir vackrare då.

Men visst finns det saker som gör det än lättare. Idag har jag tillbringat min dag tillsammans med Primaskolan och pedagogik-ansvariga på Vittra. Deras lilla senaste skola, Primaskolan som just nu expanderar mest inom Akedemediakoncernen, verkar bara vara hur härlig som helst. Hur de genom de estetiska områdena skapar en mötesplats för lärande och växande. Hur de krupit ur skolan som byggnad och istället integrerar sin passion i Farsta centrum. Man nyttjar stadens egna scener och mötesplatser.
Och när man då blir tillfrågad att sitta med i denna unika skolas utvecklingsråd tillsammans med andra underbara personer så känns det hur bra som helst! När de önskar att jag ska komma med ideér, projekt, workshops med mera för att just tillsammans med skolan utforma framtidens plats för unga människor…då blir jag glad (och stolt.)

Jag ser detta som ett hedersuppdrag och tackar för ert förtroende.
Jag ska verkligen dela mitt hjärta med er!

Kram/Micke

 

 

 

 

 

 

Kommentera

