Ibland är det jobbigt att koppla av.

20120711-091651.jpg

Godmorgon:)
Idag vaknade jag med ett slags stim av tankar kring allt jag kände jag borde göra nu när jag är ledig.
En salig blandning allt ifrån att städa i en låda till att måla huset liksom.
Det blir så här ibland för mig när jag kopplar av;) Har ändå mina knep för att stilla mitt sinne, ett ex är Yoga, bra böcker, ljudprat osv
Ett annat sätt är att skriva några rader…så jag gjorde det;)
Känner du igen dig?

”Tänker du ofta på allt du måste hinna göra att du inte hinner göra det du ska för att du tänker som du tänker?”

”Tänker du så pass mycket på allt du måste göra att det blir för mycket att göra att du mest vill krypa ihop till en liten boll under ett fluffigt täcke och bara glömma allt som krävs av dig men ändå har ingenting hänt av det du skulle göra utan blev mest bara en för stor tanke i praktiken?”

”Tänker du ofta på allt du måste göra att du glömmer bort att du ändå bara kan göra en sak i taget och att en sak är inte är alls lika jobbig om du jämför med allt annat du tänker på och att allt detta till och med kan sätta stopp för dig att till och med kunna utföra just bara en enda sak?”

4 Tips:
1.Gör först , tänk sen:)
2. Gör det du tänker istället för att tänka på det du ska göra.
3. Tänk på varför du tänker som du tänker.
4. Avbryt tänkandet genom att följa dina andetag i 5 minuter eller enklare, känn 20 in och ut andetag i följd.

Kram/Micke

3 svar till “Ibland är det jobbigt att koppla av.

  1. Igenkänning!!!!!100% 😊

  2. Igenkänning! 100%! 😊

  3. Görel Karlsson

    Tack Micke. Du beskriver känslan så bra när allt man ska göra blir ett enda kaos av känslor o nästan lite stress över det hela. Och det är ju precis nu som alla dessa måsten ska läggas i garderoben o vänta på den rätta lusten ska infalla eller en sak i taget som du skriver. Tack, ha en jätte bra onsdag.
    Kram Görel

Kommentera

