Jag är inte förkyld…jag är bara nära att DÖ!


Jag som många andra medelålders män vet hur det känns att vara förkyld. Vet hur det känns med halsont och ”nästan” feber. Det är jobbigt. Vi slås ut helt och våra partners (om vi har några) lider med oss. För det behöver vi. Det handlar om en nära döden upplevelse.

Detta var kanske lite överdrift…men lite allvar var det ändå.

Jag låg i morse och tyckte synd om mig. Har varit rejält snörvlig ett par dagar och sovit halvkasst med snorig näsa. Men i morse övergick ynkedomen till något mer. Jag tyckte än mer synd om mig. Ville bara ligga kvar i sängen. Jag led. Och helt plötsligt kände jag att jag näst intill valt ett deprimerande tillstånd. Vad hände!!
Jag började identifiera mig så pass med min förkylning att jag trodde jag VAR den.

Så är det ju inte. Jag snarare bär den ett litet tag. Och om jag verkligen kollar över det hela så handlar det om lite ont i halsen och så lite snor….och lite lite tröttare. Men inte alls så trött att jag näst intill får för mig att jag ligger på väg att bli LAM I SÄNGEN.

När min lille son, som också just nu är snorig vaknar, så tänker han inte på att han är sjuk. Han föder liksom inte bacillerna ytterligare. Han spelar Minecraft, bygger lego, tittar på Tv, leker…och så snorar han lite. Men det enda han märker är väl snarare tangentbord som blir lite snorhala…men inte mer:-)
Så jag liksom honom har nu istället valt att leka. Författat Fredsuppdrag, mailat lite, läst, druckit Te, bloggat…och vipps så är jag inte så sjuk längre:-)

För mig är det viktigt att mota min Olle i grind. Självklart ska jag vara sjuk, få vila, ta hand om mig…menar inte alls att inte lyssna på min kropp. Men jag måste se till att hålla mig verklighetsanpassad. Och jag lovar…att då blir jag av med min lilla förkylning så mycket snabbare.
Prrrositt!!

Kram/Micke

Ett svar till “Jag är inte förkyld…jag är bara nära att DÖ!

  1. Ja, stackars karlar, har man 37,2 så har man hög feber!!…krya på dej, kramis

Kommentera

