Tar upp bössan, skjuter, sedan siktar….välkomna till en ny idé!


Helloj på er! Ni som känner mig vet att jag ofta får idéer och så sätter jag igång…direkt…Som en man sa…du tar upp bössan, skjuter och sedan siktar du. Jepp det kan nog stämma. Vill egentligen med detta lilla inlägg tipsa om en ny liten grej jag har startat. Vissa av er har redan hittat dit, GRIFFELGALLERIET.SE

För några månader sedan köpte jag och min kära Jenny en griffeltavla till vårt kök här hemma. Tänkte kanske skriva kom-i-håg grejer, klotter…osv. Vi ville ha en helt enkelt. Det var som på IKEA, vi kom på att vi behövde en när vi såg den..hahaha…
Men så gick mitt huvud igång. Första morgonen då jag kom ner i köket och såg tavlan så fick jag sådan lust att skriva. Och orden kom med en gång. Någon tanke jag tänkte och som jag ville skriva. Nästa morgon vaknade jag med en griffeltanke innan jag ens kommit ner till köket…och på den vägen är det. Nästan varje dag kommer en liten #griffel till mig. Ibland har det blivit annat än tavlan då jag inte haft den till hands.

En liten tanke helt enkelt. Jag valde sedan efter ett tag att publicera de på Facebook och Twitter. Men så kom jag på att jag kommer ju inte hitta de sedan. Jag suddar ju tavlan varje dag. Så då startade jag Griffelgalleriet.se (det var en kväll då jag var ensam hemma och typ hade lite tid över:-)

Så vi får väl se var det slutar. Just nu så skriver jag nog längre grejer här på min blogg, små tankar då och då på Griffelgalleriet, Fredsuppdrag varje dag på Fredsuppdraget.se , mer projekt och jobbsaker på Barnatro och så lite annat på andra ställen….

Det var som en vän sa till mig för ett par dagar sedan, snart fyller dina små projekt hela dina dagar…och då tänkte jag….va kul!

Kram/Micke

3 svar till “Tar upp bössan, skjuter, sedan siktar….välkomna till en ny idé!

  1. har ju sagt det förut, men säjer det igen, jag gillar dina grifflar! ;)

Kommentera

