Hur vill jag att kärleken ska se ut?


Sitter just nu i ett fängelse på Långholmen och skriver. Har idag varit och talat i Skurup och sitter nu i Sthlm och deltar i en facilitatorsutbildning. Härligt!
Har precis gått igenom dagens publik sms och fastande särksilt vid ett som slutade med följande rader:

”Hälsa Jenny. Gillar att du visar din kärlek till henne!!”

Fint sms!
Men samtidigt så självklart. Klart jag vill visa min kärlek till henne, det är ju därför på något sätt vi lever ihop :-)
Jag berör just detta i min föreläsning nu förtiden. Tankar kring hur jag själv vill att kärleken ska se ut, hur jag känner kring min egen representation av kärleken inför mina egna barn, andras, mina vänner etc. Ger jag själv den bild av kärleken jag själv önskar att se så att säga. Hur kommer mina barn att berätta om mig och Jenny. Kanske pussas vi för mycket :-) Är vi snälla mot varandra? Är jag generös? Jag vill kunna när som helst ge Jenny en present och säga grattis på födelsedagen. Detta oavsett om det är just den dagen hon föddes, för mig borde varje dag firas just för att vi föddes.

För mig är det så självklart att i min stora kärlek till Jenny så visar jag ju den.
Vi lever ju ihop på grund av just det, att vi älskar varandra. Och genom detta så vill jag ju att hon ska växa. Jag vill göra allt för att hon ska utvecklas, leva gott, må bra, växa, förverkliga sina drömmar….för när hon gör det så gör jag det. En växelverkan. Finns inget mitt och ditt, finns bara vårt. Även om hon exempelvis kanske vill investera i saker jag personligen inte vill så vill ju jag det med i och med att jag älskar henne. Hennes träningskläder är mina träningskläder.  Men självklart så sker detta med en ömsesidig förståelse och respekt.
Kärlek kan aldrig kontrakteras. Kärleken kan aldrig kännas orättvis. Kärleken vill aldrig illa. Kärleken kan aldrig krävas. För om det känns så, då är det kanske inte kärleken som talar. Jag måste ju fråga mig om Jenny verkligen älskar mig och om jag känner att hon finns vid min sida för att hon verkligen vill det och att hon också då agerar och väljer därefter, för att hon vill mig väl och vice versa.

De jag älskar vill jag väl.

Jepp det blev ett kärleksinlägg ikväll. Ett inlägg till en person jag saknar ikväll då vi befinner oss 60 mil ifrån varandra. Ett kärleksinlägg till Jenny.

Ps. Tack du kära person i publiken för ditt fina sms, det satte fart på Herr Gunnarsson i kväll:-)

5 svar till “Hur vill jag att kärleken ska se ut?

  1. Bra skrivet, känner igen mig i det du skriver. Tycker vi visar kärlek till andra alldeles för sällan!

  2. Så rätt! Tack för det inlägget, jag ska överraska Jesper inom kort :D Kram Elin, Unicycling 4 Love

  3. Hej!
    Jag missade en föreläsning med dig i Falkenberg i våras.
    Såg i din kalender att du var bokad till Laholm 4 sept.
    Är det en öppen föreläsning? Vem är du bokad genom?
    Trevlig helg!

    • Hej! Det är en elevföreläsning. Jag ska kolla om det finns andra bokningar inom räckhåll:) Kram/Micke

      Skickat från min iPhone

Kommentera

