Premiär för The version of The GangNam Style Björklundish Way!

gagnabarnbild

Med en glimt i ögat, humor och ändå med allvar presenterar jag nu min version av låten.
Fick en timme över på Arlanda och gjorde en liten sång kring skolan och den utveckling vi känner idag många med mig. Jag VET att INGEN vill våra barn medvetet illa, men vi ser på vår nutid på olika vis. Detta är en liten kul ironisk visa bara. För er som känner att betyg i 4:e klass känns knas, skriv under min namninsamling till j.Björklund. Han ska få den i julklapp.
http://www.julklappentilljan.nu

Låttext:

Dags att gagna Barn
Gagna Barn
Hej Mr Björklund hur mår du nu för tiden
Du kämpar med kontrollen LÄGG NER den striden
Mera ordning, krav, läxa med RUT
Du vi säger vi STÅR INTE UT

In med mera press betyg längre ner i åren
MERA PRESS tyst annars dra vi er i håren…(?)
MERA PRESS glöm inte dokumentationen
In med mera press — In med mera press

Är det för barnen …..vi bygger skolan … eller för vem? Egentligen?
Vad tog hjärtat, i livet vägen, håller vi på, att slå ,sönder framtiden som barnen kan förstå..??

….Dax att gagna Barn
gagna Barn
barn barn barn barn
dags att gagna barn
gagna Barn
barn barn barn barn
Heeejjj mister björklund…barn barn barn barn dags att gagna barn
Heeejjj mister björklund…barn barn barn
Vi klagar lätt på barnen att de är lata
Men frågar oss sällan vad vi med dom matar
Världen förändras snabbare för varje dag som går
men Björklund du bakåt går
In med mera press det ska vara ordning och reda
In med mera press 2 timmars kvarsittning på freda
In med mera press coacher och läxor mitt i natten
In med mera press in med mera press
Är det för barnen …..vi bygger skolan …eller för vem? Egentligen?
Vad tog hjärtat i livet vägen, håller vi på att slå sönder framtiden som står där framför oss på tåååå….

Dags att gagna barn!

Heeejjj mister björklund…barn barn barn barn dags att gagna barn
Heeejjj mister björklund…barn barn barn barn dags att gagna barn
Ps. Detta är en låt med glimten i ögat men ändå med ett allvarligt budskap från min sida. Ingen vuxen vill barn medvetet illa, men just nu känns en del på tok i Sveriges skolpolitik!

Micke

9 responses to “Premiär för The version of The GangNam Style Björklundish Way!

  1. Pingback: Premiär för The version of The GangNam Style Björklundish Way! | ikttove | Scoop.it

  2. Jättekul Micke…och va duktig du är på att sjunga. Du är bättre än orginalet. = )

  3. Jättebra!!!

  4. Ann-Britt Luller

    Så sant! Tack för denna texten!/ Ann-Britt Luller

  5. Mkt bra text!
    God Jul o Gott Nytt År

  6. Helt suveränt! Så sant!
    Jag har för första gången fått sätta betyg på mina goa elever, vilket inte var lätt eller särskilt kul. Som lite kompensation hade jag köp dina MVG- pins som jag delade ut till var och en innan de gick på lov. Jag fick en stor kram och jag hoppas de tog mig på orden när jag sa att de är värda A allihop när de sedan gick hem och såg sina betyg…
    Gott nytt år önskar jag dig!/ Madeleine Bergholtz

Kommentera

